- Startsida
- Stöd & omsorg
- Konsumentrådgivning
Konsumentrådgivning
Behöver du konsumentrådgivning? Då kan du kostnadsfritt kontakta Hallå konsument, som är Konsumentverkets upplysningstjänst.
Hallå konsument är en rikstäckande upplysningstjänst som samordnas av Konsumentverket. Du kan vända dig dit som privatperson när du har frågor om köp av varor och tjänster, reklamationer, att handla hållbart och annat som du som konsument behöver hjälp med. Vägledarna där går att nå via telefon, mail, chatt, Facebook eller Twitter.
Hallå Konsument är Konsumentverkets nationella rådgivningstelefon som nås på 0771-525 525 vardagar mellan kl. 09.00-17.00.
Handlat utanför Sverige?
Konsumentverkets enhet för gränsöverskridande handel,
Konsument Europa
, erbjuder kostnadsfri rådgivning till dig som köpt en vara eller tjänst från ett land inom EU, Norge eller Island.
På sidan konsumentlänkar finns länkar till bra information för dig som konsument.
- Informationsägare:
Annika Lomarker
Navigera vidare
Stöd & omsorg
-
Individ- & familjeomsorg
- Kontakta IFO
-
Stöd för barn och unga
-
Psykisk ohälsa - barn
- Alkohol och droger
- Barns rättigheter
- Brister i föräldraskap
- Dödsfall
- Ekonomiska problem
- Funktionsnedsättning
- Ilska och utbrott
- Kriminalitet
- Kris i livet
- Kränkande behandling
- Läs- och skrivsvårigheter, dyslexi
- Mobbning
- Problem i skolan
- Riskbruk och missbruk
- Sexuella övergrepp
- Skilsmässa
- Skolfrånvaro
- Stress
- Våld och övergrepp
- Försörjningsstöd
- Familjerådgivning
- Familjerätt
- Relationsvåld
- Missbruksvård
- Socialjour
- Nöd och journummer
- Dödsboanmälan
- Familjeguiden
- Kontaktfamilj/familjehem