- Startsida
- Näringsliv & jobb
- Inköp och upphandling
- Skicka e-faktura till kommunen
Skicka e-faktura till kommunen
Inköp till offentlig sektor ska faktureras med elektronisk faktura, e-faktura. Inköp som görs av Grums kommun ska därmed faktureras med en elektronisk faktura.
Skicka enbart e-faktura till kommunen
Det enda undantaget är avtal som är tecknade innan 1 april 2019 och där vi inte har med något krav på e-faktura. Observera att PDF-fakturor inte klassas som e-faktura och därmed inte är ett godkänt format.
Leverantörer som redan idag e-fakturerar
- Vårt GLN är följande: 7362120001828
- Vårt PEPPOL-id är: 0007:2120001827
Kontakta katarina.karlsson@grums.se för frågor kring anslutning.
Leverantörer som inte e-fakturerar idag
- Om leverantören inte har ett affärssystem:
Använd kommunens fakturaportal för att komma igång. Vi erbjuder er möjligheten att kostnadsfritt skicka upp till 100 e-fakturor per år.
Inexchange.seLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Om leverantören har ett affärssystem:
Det finns ofta möjlighet att skapa e-fakturor direkt via ert befintliga affärs-/ekonomisystem. Hör med er systemleverantör. Om leverantören inte redan har en tjänst för att skicka e-fakturor, kontakta då InExchange på 0500-44 63 60 (välj 1 för att komma direkt till en kontaktperson).
Leverantören kan också gå in på www.inexchange.se för att få reda på hur de enklast kan skicka e-fakturor till oss.
InExchange har allt från webbregistrering av e-fakturor till lösningar för att skicka e-fakturor direkt från sitt ekonomi-/affärssystem.
- Informationsägare:
Gun-Britt Nilsson
Kontakt
Har du några frågor när det gäller elektronisk fakturering kontakta:
Katarina Karlsson
Redovisningsekonom
0555-421 12 katarina.karlsson@grums.se