- Startsida
- Stöd & omsorg
- Ekonomiskt stöd
- Konsumentrådgivning
Konsumentrådgivning
Behöver du konsumentrådgivning? Då kan du kostnadsfritt kontakta Konsumentverket som kan ge dig svar på vad som gäller vid olika konsumentproblem.

Foto: Fredrik Larsson/Mostphotos
Du som är konsument och behöver vägledning
Konsumentverket erbjuder vägledning till dig som konsument kring köp av varor och tjänster, både före och efter ett köp. På konsumentverket.se får du svar på vad som gäller vid olika konsumentproblem. Du kan också få tips om din ekonomi eller göra en anmälan om du tycker att ett företag har gjort fel. Läs mer på Konsumentverkets webbplats:
konsumentverket.se Länk till annan webbplats.
Kontaktuppgifter till Konsumentverket
e-post:konsumentverket@konsumentverket.se
Telefon: 0771 - 525 525
Skicka brev till Konsumentverket:
Konsumentverket/KO
Box 48
651 02 Karlstad
Handlat utanför Sverige?
Konsumentverkets enhet för gränsöverskridande handel,
Konsument Europa, erbjuder kostnadsfri rådgivning till dig som köpt en vara eller tjänst från ett land inom EU, Norge eller Island.
Konsument Europa Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Informationsägare:
Maria Jörnmyr
Läs mer
Konsumentverket Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Allmänna reklamationsnämnden Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Konsument Europa Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Konsumenternas bank- och finansbyrå Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Konsumenternas.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Telekområdgivarna Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Konsumenternas Energimarknadsbyrå Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Etiska rådet för betalteletjänster Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Råd och rön Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Hyresnämnden Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.